سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت داغ شدن جاروبرقی

جاروبرقی یکی از لوازم برقی پرمصرفی است که بسیاری از افراد جهت تمیز نمودن منزل خود از آن به صورت مداوم استفاده می کنند. به طور کلی برای افزایش طول عمر و کارکرد مناسب جاروبرقی ها باید نکاتی را در زمینه استفاده و نگهداری از آن ها رعایت نمود. یکی از مشکلات رایجی که در هنگام کارکرد جاروبرقی ها رخ می دهد، داغ شدن دستگاه است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای اینکه جاروبرقی بتواند کارکرد درستی داشته باشد، باید قطعات آن به میزان کافی خنک باشند. در صورتی که اجزای داخلی جاروبرقی بیش از اندازه گرم شوند، می توانند باعث کاهش عملکرد دستگاه شده و در برخی موارد موجب سوختن موتور شوند. اگر شما نیز با مشکل داغ شدن دستگاه خود در حین کار مواجه شده اید، با ما همراه باشید تا از علت داغ شدن جاروبرقی و نحوه رفع این مشکل اطلاع پیدا نمایید. در ادامه این مقاله از فروشگاه قطعات لوازم خانگی آی پی یدک همراه ما باشید.

 

دلایل داغ شدن جاروبرقی و راهکارهای رفع آن

کثیفی فیلتر از دلایل داغ شدن جاروبرقی

پر بودن کیسه علت داغ شدن جاروبرقی

انسداد لوله خرطومی از دلایل داغ شدن جاروبرقی

 

دلایل داغ شدن جاروبرقی و راهکارهای رفع آن

 

به طور کلی داغ شدن جاروبرقی در هنگام کار تا حدودی طبیعی است، اما در صورتی که این داغی بیش از اندازه شود یا اینکه جاروبرقی در فواصل زمانی کمی دچار داغی شود، باید به دنبال یافتن علت آن باشید. در بسیاری از موارد از طریق بررسی برخی از اجزای دستگاه می توانید علت داغ شدن جاروبرقی را تشخیص داده و به دنبال رفع آن باشید. از جمله دلایل بروز این مشکل شامل موارد زیر است:

کثیفی فیلتر از دلایل داغ شدن جاروبرقی

 

یکی از مهمترین دلایلی که می توان آن را به عنوان علت داغ شدن جاروبرقی مطرح نمود، کثیف شدن فیلتر دستگاه است. بسیاری از جاروبرقی ها دارای نوعی فیلتر هستند که پس از گذشت زمان توسط گرد و خاک دچار انسداد می شوند. این مسئله موجب می شود تا تبادل هوا در جاروبرقی به خوبی انجام نشده و در نتیجه دستگاه شروع به داغ شدن نماید. برای بررسی این مشکل باید محفظه فیلتر هوای دستگاه را به دقت بررسی نموده و در صورتی که دچار گرد و غبار زیادی شده است، آن را تعویض نمایید. به طور کلی عمر مفید هر فیلتر شش ماه است و پس از آن باید برای تعویض فیلتر اقدام کنید.

 

پر بودن کیسه علت داغ شدن جاروبرقی

 

یکی دیگر از دلایلی که منجر به داغ شدن جاروبرقی می گردد، پر بودن کیسه دستگاه است. در صورتی که کیسه و یا پاکت جاروبرقی بیش از اندازه پر باشد، فضایی برای جمع آوری مجدد گرد و خاک نخواهد داشت و در نتیجه روند خنک شدن دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد. از این رو برای رفع این مشکل باید کیسه جاروبرقی را در صورت پر بودن خالی و شستشو نموده و در صورت نیاز برای تعویض آن اقدام نمایید.

 

انسداد لوله خرطومی از دلایل داغ شدن جاروبرقی

 

به طور کلی در صورتی که لوله خرطومی جاروبرقی دچار مشکلاتی نظیر انسداد، آسیب دیدگی یا سوراخ شده باشد، موتور جاروبرقی بیشتر از حد معمول شروع به کار می کند و در نتیجه پس از گذشت مدت زمانی کوتاه موتور شروع به داغ شدن می کند. در صورتی که با مشکل داغ شدن جاروبرقی خود مواجه شده اید، باید لوله خرطومی جاروبرقی را به دقت بررسی کنید و در صورت انسداد آن را رفع کنید. همچنین لوله آسیب دیده و شکسته را نیز باید سریعا تعویض نمایید.