سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلتر ممبران در تصفیه آب چیست؟

فیلترهای ممبران دستگاه های تصفیه آب صنعتی، اصلی ترین و مهم ترین قطعه در دستگاه های تصفیه آب صنعتی به شمار می روند. فیلتر ممبران یک غشای نیمه تراوا است، که تمامی آلودگی های شیمیایی، نیترات، نیتریت، آرسنیک را تا 99.6 درصد حذف می کند همچنین توانایی حذف املاح موجود در آب را تا 0.0001 میکرون دارا می باشد به همین دلیل گفته می شود این فیلتر موجب شیرین سازی آب و حذف مواد محلول موجود در آب می شود.

فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی ممبران دستگاه Ro

قبل از معرفی کامل فیلتر ممبران تصفیه آب و همچنین بحث در رابطه با ویژگی‌ها و انواع این فیلتر بهتر است بدانید که این وسیله از مهم‌ترین قطعات در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی به شمار می‌آید که وظیفه‌ی اصلی تصفیه آب و حذف مواد مضر از آب را به عهده دارد. از نظر قیمت و هزینه این فیلتر جز فیلترهای گران و قیمت بالا محسوب می‌شود اما با توجه به عملکردی که دارد برای دستگاه‌های صنعتی بسیار کاربردی می‌باشد. ممبران در محفظه‌ای قرار می‌گیرد که به این محفظه‌ی لوله‌ای شکل پرشروسل می‌گویند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از فیلتر ممبران به آدرس اینترنتی http://abin.ir/products/industrial-water-treatment/membrane-filtration-products/ مراجعه فرمایید.

بررسی ساختار و عملکرد فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

ممبران تصفیه آب به گونه‌ای ساخته شده است که درون آن را چند لایه نازک تشکیل می‌دهند که این لایه‌ها بر روی یک لوله که نافی نام دارد به شکل پاکت‌های جدا به دور هم پیچیده شده‌اند. زمانی که آب وارد این فیلتر می‌شود از بین این فیلتر می‌گذرد و در حین عبور از این فیلتر ذرات ناخالصی از آن زدوده می‌شوند و آب پاک شده و عاری از ذرات ناخالصی از طرف دیگر این فیلتر خارج می‌شود. این فیلتر از جنس کامپوزیت تولید می‌شود لایه‌هایی که اطراف این فیلتر را تشکیل می‌دهند عبارت‌اند از:

  1. لایه‌ای تنیده شده که از پلی استر ساخته شده است
  2. لایه‌ای که از جنس پلی سلفون ساخته شده است و ریز متخلخل می‌باشد
  3. لایه انتهایی و رویی‌ترین لایه که بسیار نازک می‌باشد و به شکل حصاری روی لایه‌های زیرین قرار دارد از جنس پلی آمید ساخته شده است.

شاید برای شما هم سؤال پیش آید که این فیلتر از چه تعداد لایه تشکیل شده است. فیلتر ممبران صنعتی از سی لایه و حتی بیشتر تشکیل شده است که همه‌ی این لایه‌ها به دو نافی پیچیده می‌شوند. تعداد فیلتر ممبران در دستگاه‌های صنعتی نیز متفاوت است که با توجه به نوع طراحی هر دستگاه به تعداد مناسب برای آن دستگاه فیلتر ممبران استفاده می‌شود که به صورت سری و پشت سر هم در لوله پرشروسل قرار می‌گیرند.