سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تعمیر و تنظیم ترمز دوچرخه

سالم بودن ترمز دوچرخه یکی از عواملی است که باید قبل از دوچرخه سواری برای امنیت خود به آن توجه داشته باشید. دو گزینه  مهمی که باید برای سالم بودن دوچرخه چک شود تنظیم لنت ترمز و دیگری تنظیم کابل ترمز می باشد. اگر لنت های ترمز به سمت رینگ نباشد یعنی باید آن را دوباره تنظیم کنید.  اگر سیم ترمز شل شده باشد ترمز گرفتن را برای شما سخت می کند. https://arya-charkh.ir/smartblog/35/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87.html

 

آموزش تنظیم لنت ترمز

لنت ترمز بر روی تایر ها قرار می گیرد و با فشار دادن دسته ترمز این لنت ها بر تایر فشار آورده و باعث توقف دوچرخه می شود. اگر لنت ها از خط های فرسایشی پر شده باشد باید آنها را با لنت نو عوض کنید.

هر دو لنت باید همزمان با تایر ها  برخورد داشته باشند. اگر تماس لنت با رینگ خیلی بالا یا خیلی پایین باشد یعنی یا در تماس با لاستیک می باشد یا به پره چرخ برخورد می کند. شما می توانید دسته ترمز را فشار دهید و همزمان به لنت نگاه کنید که دقیقا با کجا بر خورد دارد.

با یک آچار  پیچ هایی که لنت ها را نگه می دارند را شل کنید و مواظب باشد که بیش از اندازه آن را شل نکنید که از نگه دارنده لنت جدا شوند.

حالا وقتی پیچ ها شل شدند می توانید به راحتی آنها را جابه جا کنید و به بالا یا پایین ببرید اگر به پره های چرخ بر خورد داشتند آنها را به بالا بکشید و اگر به لاستیک بر خورد داشتند آنها را به پایین هدایت کنید.

حالا نوبت آن است که پیچ ها را دوباره سفت کنید. بعد از سفت کردن پیچ ها لنت ها را دوباره امتحان کنید.

 

آموزش تنظیم سیم ترمز

 

  • با کشیدن اهرم ترمز میزان سفتی کابل ترمز را بسنجید.
  • تنظیم کننده استوانه ای شکل را با یک پیچ گوشتی شل کنید.
  • پیچ نگهدارنده کابل ترمز را روی کالیپر شل کنید.
  • کابل ترمز را به سمت خارج کشیده تا سفت شود.
  • دوباره پیچ ها را سفت کنید.
  • تنظیم کننده لوله ای را سفت کنید.

در آخر تست کنید که آیا ترمز به خوبی کار می کند یا نه.