سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوارض جانبی خوردن زعفران در بارداری

گرچه مصرف زعفران در دوران بارداری فواید زیادی دارد ولی به این معنا نیست که بهترین انتخاب است. درمورد عوارض خوردن زعفران در بارداری به موارد زیر توجه کنید:

سقط جنین:

پزشکان با مصرف بیش از ده گرم زعفران در روز مخالف هستند. زعفران دمای بدن جنین را بالا برده که می تواند منجر به سقط جنین شود. همچنین موجب حرکت بیشتر جنین می شود. بهتر است  قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. بله! این مسئله مهمی است. جهت اطلاعات بیشتر زعفران روی لینک https://anaroyal.ir کلیک کنید.

 حساسیت:

اگر با مصرف زعفران دهان شما خشک می شود، عصبی می شوید، سردرد و حالت تهوع پیدا می کنید، ممکن است به آن حساسیت داشته باشید. این علائم به راحتی می تواند بارداری را دچار مشکل کند.

استفراغ:

بالا آوردن غذا منجر به بروز اختلال در ترشح اسید معده و انقباضات شکم می شود.عوارض جانبی خطرناک مصرف زعفران در دوران بارداری که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد:

- خونریزی از بینی، لب ها و پلکها

- بی حسی

- وجود خون در ادرار یا مدفوع

- احساس سر گیجه مثلا از دست دادن تعادل و غش

- زردی

مقدار مجاز مصرف زعفران در بارداری

در دوران بارداری هرگز توصیه نمی شود که دمنوش زعفران میل کنید، زیرا خوردن زعفران در بارداری خصوصا در سه ماهه سوم احتمال بروز سقط را افزایش خواهد داد. اما به مقدار کم مقدار مجاز مصرف زعفران در بارداری در غذاها، خورشت ها، دسرها و ... اشکالی ندارد.